Spelregels boot huren 

De gebruikers van Geen Boot Wel Varen delen de sloepen met elkaar. Vandaar dat we iedereen vragen om met een aantal dingen rekeningen te houden. 

  • Gebruikers dienen minimaal 21 jaar te zijn, je hebt geen vaarbewijs nodig.
  • Een sloep is geschikt voor maximaal 12 personen.
  • Kinderreddingsvesten (max. 30 kilo) worden op verzoek aan boord gelegd.

Voorkom extra kosten

Breng de sloep op tijd terug
Zorg ervoor dat je de sloep op tijd terugbrengt. Vooral op drukke middagen is het belangrijk om op tijd terug te keren naar de steiger. Als je de sloep te laat teruglegt, brengen wij € 25,- euro per kwartier in rekening. Als je de sluis doorgaat (van de Bergse Plas af), zorg dan dat je minimaal 1 uur voor de eindtijd weer bij de sluis bent. De wachttijden kunnen namelijk behoorlijk oplopen.

Vergeet de sloep niet te deactiveren
Nadat je de sloep hebt teruggebracht moet je deze deactiveren. Dit kan op dezelfde manier als dat je hem hebt gestart. Doe je dit niet? Dan kan de sloep zomaar wegvaren. Toch vergeten? Dan moeten wij € 25,- in rekening brengen.

Laat de sloep schoon achter
Vergeet je de sloep netjes achter te laten? Wij rekenen €150,- schoonmaakkosten. Als de sloep bij aanvang van de boottocht niet netjes is, stuur dan even een foto naar service@geenbootwelvaren.nl, of bel vóórdat je met de boot vertrekt.

Meld schade op tijd
Controleer de sloep voor vertrek op schade. In de sloep ligt een map met daarin de bij ons bekende schade. Zie je nieuwe schade? Maak daar een foto van en mail deze naar service@geenbootwelvaren.nl

Houd je aan de vaarregels
Zorg ervoor dat je op de hoogte bent van de vaarregels. Bekeuringen voor overtredingen worden door ons altijd naar je doorgestuurd. Bij associaal vaargedrag, waarbij je anderen tot overlast bent, loop je het risico een deel van uw borg kwijt te raken. 

Aanleggen en opladen bij terugkomst
Vergeet niet de gele kabel in het stopcontact te doen als je de boot weer aanlegt. Controleer ook een keertje extra of de lijnen goed vast zitten.

Handige tips voor het varen

Geen Smartphone?
Als je geen smartphone hebt kun je de sloep ook telefonisch activeren via het in de bevestigingsmail vermelde telefoonnummer en activatiecode.

Vaartocht verlengen?
Als je de vaartocht wilt verlengen kun je ons bellen. We kijken dan of de sloep beschikbaar is voor een langere periode.

Zak of wier in de schroef?
Als de sloep minder hard gaat en begint te trillen zit er waarschijnlijk iets in de schroef. Zet de motor 10 seconde vol in de achteruit en 10 seconde vol in z’n vooruit. Werkt dit niet dan kun je ons bellen.

Reddingsvesten nodig?
Indien je behoefte hebt aan kinderreddingsvesten dien je van te voren contact met ons op te nemen.