Sloepverhuur in Rotterdam, hoe zit dat dan?

Nog niet alles duidelijk? Lees dan de veel gestelde vragen, misschien staat het antwoord er wel tussen ;)

Reserveer nu

Heb je een vraag? 

Vind het antwoord op jouw vraag terug bij de veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Of heb je een andere opmerking? Neem dan contact met ons op.

Wij zijn dagelijks van 10:00 tot 20:00 telefonisch bereikbaar op 010 822 21 46

Wil je zelf varen, dan moet je online een reservering maken, telefonisch of per e-mail is dit helaas niet mogelijk. Wil jij je liever laten varen door een van onze schippers? Vul dan het formulier hiernaast in om een afspraak te maken voor een vaartocht. 

010 822 21 46

info@geenbootwelvaren.nl

Bergse Plassen | Winebar Mendoza, Weissenbruchlaan 149

Rotte | Centrum Rotterdam, Lombardkade 46

Wij horen graag waar we mee kunnen helpen! Vul onderstaand formulier in: 

Algemeen

Heb je een algemene vraag over het huren van de sloep lees dan hieronder verder. 

  • Waar liggen jullie sloepen?

    Wil je zelf varen, dan kun je kiezen uit twee steigers in Rotterdam. We hebben een aan Bergse Plas, t.h.v. Weissenbruchlaan 149, aan het terras bij Winebar Mendoza. En een steiger aan de Rotte, t.h.v. Lombardkade 46, om de hoek bij het Marktplein. Wil je een grote sloep met schipper huren, dan vertrekken we standaard vanaf de Bergse Plas, andere locaties zijn op verzoek mogelijk mits dit past in de planning van de dag. 

  • Hoe kan ik een sloep reserveren?

    Je kunt op ieder moment van de dag een sloep via onze website reserveren waarmee je zelf mag varen, de reservering rond je af met een betaling. Op het afgesproken moment treft je een medewerker op de steiger die je opweg helpt. Telefonisch of per e-mail nemen wij helaas geen reserveringen m.b.t. 'zelf varen' vaartochten. Wil je met een grote groep varen en meerdere sloepen reserveren of een sloep met schipper aanvragen, vul dan het contactformulier in. 

  • Wat is de minimale tijdsduur van een vaartocht?

    De minimale huur periode bedraagt 2 uur, en maximaal 1 volledige dag (tussen 09:00 en 22:00) meerdaagse huur is niet mogelijk. 

  • Wanneer kan ik varen?

    De sloepen zijn beschikbaar vanaf 09:00 s’ochtends tot 21:00 s’avonds, op de bergse plas (vanaf Winebar Mendoza) kan gevaren worden tot 22:00. Onze grote sloep met schipper kun je tussen 10:00 en 21:00 s'avonds huren. 

  • Wanneer krijg ik mijn borg terug?

    Na jouw vaartocht storten we de borg terug via onze betalingsprovider Adyen, dit kan tussen de 1 en maximaal 5 dagen duren. De borg wordt verrekend met bijkomende kosten, zoals een verlenging van de vaartocht of extra's die je hebt afgenomen nadat je gereserveerd hebt. Daarnaast is de borg ook je eigen risico voor als je bijvoorbeeld schade vaart of overlast veroorzaakt tijdens je vaartocht. 

  • Wat gebeurt er als ik de sloep te laat terug breng?

    Zorg alsjeblieft dat je de sloep optijd terug brengt, zeker op warme dagen is de agenda erg vol en hebben de sloep optijd weer nodig. Als je de sloep telaat terug brengt wordt er eenmalig €75,- + extra gevaren tijd +  de wachttijd benadeelde huurders in rekening bij de borgsom.

    Hoe voorkom ik dat ik te laat terug ben?

    Het gaat vaak fout bij de wachttijd voor een sluis Dus ga je door een sluis, Hou dan rekening met de openingstijden en langere wachttijden het advies is 1,5 uur voor eindtijd van de vaartoch terug bij de sluis te zijn.  (vooral op warme dagen). Vaar je op de rotte, dan moet je altijd dezelfde route terug varen, hiervoor heb je ook dezelfde tijd nodig. Dus zet een wekker op de helft van de gereserveerde tijd. 

  • Wat zijn de annuleringsvoorwaarde?

    Normale reservering (geen betalend lid)

    De vaartocht kan tot 7 dagen (= 168 uur) voor aanvang worden geannuleerd, je bent in dat geval 25% van de overeengekomen huur verschuldigd. Ook kun je tot 7 dagen voor aanvang je geboekte vaartocht omzetten in een tegoed en later een nieuwe datum inplannen, je krijgt een voucher van ons t.w.v. van de geboekte vaaruren en de borg storten we terug. Je kunt met de voucher later, online, een nieuwe vaartocht reserveren. vanaf 7 dagen tot 48 uur voor aanvang kan de vaartocht niet meer worden afgezegd, ingeval van overmacht kunt u een verzoek doen tot coullance, de annuleringsvergoeding bedraagd 50% van de overeengekomen huur. 

    In geval van regen tijdens (buienradar.nl / buienalarm.nl) de vaartocht kun je vanaf 5 uur voor aanvang van de vaartocht contact met ons opnemen om deze te verplaatsen naar een andere datum, hievoor krijg je een voucher van ons. Wil je de vaartocht annuleren dan wordt 25% van de overeengekomen huur ingehouden. 

    Reservering van leden

    Als betalend lid kun je tot 48 uur voor aanvang de vaartocht online deze wijzigen of annuleren, dit is kosteloos. In geval van regen kun je vanaf 5 uur voor aanvang contact met ons opnemen om de vaartocht te kosteloos te annuleren. 

  • Wat als het regent tijdens mijn vaartocht?

    Verplaats je vaartocht naar een nieuwe datum, neem een voucher op of annuleren de vaartocht. 

    Als je volgens buienradar / buienalarm nat wordt tijdens de vaartocht kun je vanaf 5 uur voor aanvang de vaartocht verplaatsen naar een nieuwe datum of een voucher opnemen. Wil je niet op een ander moment de vaartocht inplannen dan kan je, in geval van regen,  de vaartocht vanaf 5 uur voor aanvang volledig  annuleren, we houden dan 25% van de overeengekomen huur in als annuleringsvergoeding.

    Wanneer is het slecht weer

    Het is slecht weer als het regent, (ongeacht het nou miezert of stort regent), harde waait (windkracht 6 - harde wind - gemiddeld 39-49 km/u), ook wanneer het KNMI code oranje afgeeft is beschouwen wij dit als slecht weer. (m.u.v. wanneer de aanleiding warmte is) 

  • Wat gebeurt er als ik de sloep te laat terug breng?

    Breng de sloep altijd optijd terug, ben je toch te laat dan wordt de extra gevaren tijd verrekend met de borg. Staat er een andere groep te wachtend op de boot dan moeten wij hun hiervoor compenseren, in dat geval wordt de huur dubbel gerekend en per half uur afgerekend, dit wordt altijd naar boven afgerond. Je bent dus €55,- per half uur en €110,- per uur kwijt wanneer je de sloep te laat terug legt.

  • Heb ik een vaarbewijs nodig om te varen met een Geen Boot | Zelf Varen sloep?

    Je hebt geen vaarbewijs nodig om in onze sloepen te varen. Wel moet de bestuurder 18 jaar of ouder zijn.

  • Kan ik laste-minute ook nog later vertrekken?

    Je mag de sloep gebruiken tussen de gereserveerde tijden, kom je later dan kun je dus ook korter varen. Geef ons even een belletje als je onverhoopt later bent. 

    Vanaf 15 minuten voor aanvang ontvang je een sms bericht waarmee je de sloep kunt starten. Ons advies is om je aankomst tijd 15 minuten eerder te plannen dan de reserveerde tijd, zo kun je rustig aanboord van de sloep stappen en je vaartocht voorbereiden.  

Waar liggen jullie sloepen?

Wil je zelf varen, dan kun je kiezen uit twee steigers in Rotterdam. We hebben een aan Bergse Plas, t.h.v. Weissenbruchlaan 149, aan het terras bij Winebar Mendoza. En een steiger aan de Rotte, t.h.v. Lombardkade 46, om de hoek bij het Marktplein. Wil je een grote sloep met schipper huren, dan vertrekken we standaard vanaf de Bergse Plas, andere locaties zijn op verzoek mogelijk mits dit past in de planning van de dag. 

Hoe kan ik een sloep reserveren?

Je kunt op ieder moment van de dag een sloep via onze website reserveren waarmee je zelf mag varen, de reservering rond je af met een betaling. Op het afgesproken moment treft je een medewerker op de steiger die je opweg helpt. Telefonisch of per e-mail nemen wij helaas geen reserveringen m.b.t. 'zelf varen' vaartochten. Wil je met een grote groep varen en meerdere sloepen reserveren of een sloep met schipper aanvragen, vul dan het contactformulier in. 

Wat is de minimale tijdsduur van een vaartocht?

De minimale huur periode bedraagt 2 uur, en maximaal 1 volledige dag (tussen 09:00 en 22:00) meerdaagse huur is niet mogelijk. 

Wanneer kan ik varen?

De sloepen zijn beschikbaar vanaf 09:00 s’ochtends tot 21:00 s’avonds, op de bergse plas (vanaf Winebar Mendoza) kan gevaren worden tot 22:00. Onze grote sloep met schipper kun je tussen 10:00 en 21:00 s'avonds huren. 

Wanneer krijg ik mijn borg terug?

Na jouw vaartocht storten we de borg terug via onze betalingsprovider Adyen, dit kan tussen de 1 en maximaal 5 dagen duren. De borg wordt verrekend met bijkomende kosten, zoals een verlenging van de vaartocht of extra's die je hebt afgenomen nadat je gereserveerd hebt. Daarnaast is de borg ook je eigen risico voor als je bijvoorbeeld schade vaart of overlast veroorzaakt tijdens je vaartocht. 

Wat gebeurt er als ik de sloep te laat terug breng?

Zorg alsjeblieft dat je de sloep optijd terug brengt, zeker op warme dagen is de agenda erg vol en hebben de sloep optijd weer nodig. Als je de sloep telaat terug brengt wordt er eenmalig €75,- + extra gevaren tijd +  de wachttijd benadeelde huurders in rekening bij de borgsom.

Hoe voorkom ik dat ik te laat terug ben?

Het gaat vaak fout bij de wachttijd voor een sluis Dus ga je door een sluis, Hou dan rekening met de openingstijden en langere wachttijden het advies is 1,5 uur voor eindtijd van de vaartoch terug bij de sluis te zijn.  (vooral op warme dagen). Vaar je op de rotte, dan moet je altijd dezelfde route terug varen, hiervoor heb je ook dezelfde tijd nodig. Dus zet een wekker op de helft van de gereserveerde tijd. 

Wat zijn de annuleringsvoorwaarde?

Normale reservering (geen betalend lid)

De vaartocht kan tot 7 dagen (= 168 uur) voor aanvang worden geannuleerd, je bent in dat geval 25% van de overeengekomen huur verschuldigd. Ook kun je tot 7 dagen voor aanvang je geboekte vaartocht omzetten in een tegoed en later een nieuwe datum inplannen, je krijgt een voucher van ons t.w.v. van de geboekte vaaruren en de borg storten we terug. Je kunt met de voucher later, online, een nieuwe vaartocht reserveren. vanaf 7 dagen tot 48 uur voor aanvang kan de vaartocht niet meer worden afgezegd, ingeval van overmacht kunt u een verzoek doen tot coullance, de annuleringsvergoeding bedraagd 50% van de overeengekomen huur. 

In geval van regen tijdens (buienradar.nl / buienalarm.nl) de vaartocht kun je vanaf 5 uur voor aanvang van de vaartocht contact met ons opnemen om deze te verplaatsen naar een andere datum, hievoor krijg je een voucher van ons. Wil je de vaartocht annuleren dan wordt 25% van de overeengekomen huur ingehouden. 

Reservering van leden

Als betalend lid kun je tot 48 uur voor aanvang de vaartocht online deze wijzigen of annuleren, dit is kosteloos. In geval van regen kun je vanaf 5 uur voor aanvang contact met ons opnemen om de vaartocht te kosteloos te annuleren. 

Wat als het regent tijdens mijn vaartocht?

Verplaats je vaartocht naar een nieuwe datum, neem een voucher op of annuleren de vaartocht. 

Als je volgens buienradar / buienalarm nat wordt tijdens de vaartocht kun je vanaf 5 uur voor aanvang de vaartocht verplaatsen naar een nieuwe datum of een voucher opnemen. Wil je niet op een ander moment de vaartocht inplannen dan kan je, in geval van regen,  de vaartocht vanaf 5 uur voor aanvang volledig  annuleren, we houden dan 25% van de overeengekomen huur in als annuleringsvergoeding.

Wanneer is het slecht weer

Het is slecht weer als het regent, (ongeacht het nou miezert of stort regent), harde waait (windkracht 6 - harde wind - gemiddeld 39-49 km/u), ook wanneer het KNMI code oranje afgeeft is beschouwen wij dit als slecht weer. (m.u.v. wanneer de aanleiding warmte is) 

Wat gebeurt er als ik de sloep te laat terug breng?

Breng de sloep altijd optijd terug, ben je toch te laat dan wordt de extra gevaren tijd verrekend met de borg. Staat er een andere groep te wachtend op de boot dan moeten wij hun hiervoor compenseren, in dat geval wordt de huur dubbel gerekend en per half uur afgerekend, dit wordt altijd naar boven afgerond. Je bent dus €55,- per half uur en €110,- per uur kwijt wanneer je de sloep te laat terug legt.

Heb ik een vaarbewijs nodig om te varen met een Geen Boot | Zelf Varen sloep?

Je hebt geen vaarbewijs nodig om in onze sloepen te varen. Wel moet de bestuurder 18 jaar of ouder zijn.

Kan ik laste-minute ook nog later vertrekken?

Je mag de sloep gebruiken tussen de gereserveerde tijden, kom je later dan kun je dus ook korter varen. Geef ons even een belletje als je onverhoopt later bent. 

Vanaf 15 minuten voor aanvang ontvang je een sms bericht waarmee je de sloep kunt starten. Ons advies is om je aankomst tijd 15 minuten eerder te plannen dan de reserveerde tijd, zo kun je rustig aanboord van de sloep stappen en je vaartocht voorbereiden.  

Over de sloep 

Wil je iets weten over de sloep lees dan de onderstaande vragen. 
  • Met hoeveel personen mag ik varen op een sloep?

    Onze sloepen geschikt voor maximaal 12 personen, echter als gevolg van de covid 19 maatregelen is het aantal personen gereduceerd. Controleer de huidige covid-19 maatregelen voordat je reserveert voor het maximaal aantal personen waarmee je mag varen. Wil je met een grotere groep varen bekijk dan de mogelijk heden om onze grotere sloep met schipper te huren voor maximaal 36 personen. 

  • Mag ik muziek afspelen op de sloepen?

    Onze boten hebben geen ingebouwde speakers om geluidsoverlast te voorkomen. Je mag kleine speakers meenemen die niet meer dan achtergrondgeluid kunnen produceren. Grote luidsprekers die een hoog volume kunnen produceren, zijn niet toegestaan ​​aan boord. De cruise wordt ook beëindigd als er (geluids) overlast wordt veroorzaakt door jouw groep.

  • Waar mag ik allemaal varen?

    Je mag varen op de Rotte, Bergse Plas, Kralingse Plas en Noorderkanaal. Uitsluitend zeer ervaren schippers kunnen de Schie op tot Overschie of Delfshaven. Het is niet toegestaan om Schiedam in te varen, de schie voorbij Overschie of de Coolhaven in te varen. Ook op de nieuwe maas kan en mag dus niet gevaren worden.

    Ben je opzoek naar een route?

    Je kunt voordat je reserveert de verschillende populaire routes bekijken, hier wordt ook de geadviseerde tijd aagegeven. Heb je al gereserveerd, download dan de vaarkaart & informatiefolder onderaan de boekingsbevestiging. Overige vragen over het vaargebied kun je ook aan de medewerker op de steiger vragen. 

  • Heb ik een vaarbewijs nodig om te varen met Geen Boot Wel Varen sloepen?

    Je hebt geen vaarbewijs nodig, wel moet je minimaal 18 jaar zijn en niet onder invloed van alcohol. Tevens is het niet toegestaan om een waterpijp, drugs of lachgas mee te nemen aan boord.

  • Mag ik m'n eigen eten en drinken meenemen?

    Je mag zelf eten en drinken meenemen tijdens de vaartocht. Zorg er wel voor dat je na afloop van de vaartocht de sloep weer netjes en schoon achter laat, hiervoor hangt een doekje aan de console. 

    Drinken (alcohol)

    Degene die de sloep bestuurd moet nuchter blijven, op het water gelden namelijk dezelfde regels als in de auto. Wanneer je de sloep bestuurd als je onder invloed bent van alcohol, drugs of lachgas dekt onze verzekering bij een incident de ontstane schade niet. Je bent dan dus zelf verantwoordelijk voor alle materiele schade en letselschade als gevolg van het ongeluk. Wanneer je wij constateren dat er te veel gedronken is wordt de vaartocht per direct beeindigt en moet je terug lopen. Een medewerker van geen boot wel varen haalt de sloep dan op, de kosten hiervoor worden verrekend met de borg. 

    Eten

    Je mag eigen eten meenemen, het is alleen niet toegstaan om dit te verwarmen aan boord van de sloep.

Met hoeveel personen mag ik varen op een sloep?

Onze sloepen geschikt voor maximaal 12 personen, echter als gevolg van de covid 19 maatregelen is het aantal personen gereduceerd. Controleer de huidige covid-19 maatregelen voordat je reserveert voor het maximaal aantal personen waarmee je mag varen. Wil je met een grotere groep varen bekijk dan de mogelijk heden om onze grotere sloep met schipper te huren voor maximaal 36 personen. 

Mag ik muziek afspelen op de sloepen?

Onze boten hebben geen ingebouwde speakers om geluidsoverlast te voorkomen. Je mag kleine speakers meenemen die niet meer dan achtergrondgeluid kunnen produceren. Grote luidsprekers die een hoog volume kunnen produceren, zijn niet toegestaan ​​aan boord. De cruise wordt ook beëindigd als er (geluids) overlast wordt veroorzaakt door jouw groep.

Waar mag ik allemaal varen?

Je mag varen op de Rotte, Bergse Plas, Kralingse Plas en Noorderkanaal. Uitsluitend zeer ervaren schippers kunnen de Schie op tot Overschie of Delfshaven. Het is niet toegestaan om Schiedam in te varen, de schie voorbij Overschie of de Coolhaven in te varen. Ook op de nieuwe maas kan en mag dus niet gevaren worden.

Ben je opzoek naar een route?

Je kunt voordat je reserveert de verschillende populaire routes bekijken, hier wordt ook de geadviseerde tijd aagegeven. Heb je al gereserveerd, download dan de vaarkaart & informatiefolder onderaan de boekingsbevestiging. Overige vragen over het vaargebied kun je ook aan de medewerker op de steiger vragen. 

Heb ik een vaarbewijs nodig om te varen met Geen Boot Wel Varen sloepen?

Je hebt geen vaarbewijs nodig, wel moet je minimaal 18 jaar zijn en niet onder invloed van alcohol. Tevens is het niet toegestaan om een waterpijp, drugs of lachgas mee te nemen aan boord.

Mag ik m'n eigen eten en drinken meenemen?

Je mag zelf eten en drinken meenemen tijdens de vaartocht. Zorg er wel voor dat je na afloop van de vaartocht de sloep weer netjes en schoon achter laat, hiervoor hangt een doekje aan de console. 

Drinken (alcohol)

Degene die de sloep bestuurd moet nuchter blijven, op het water gelden namelijk dezelfde regels als in de auto. Wanneer je de sloep bestuurd als je onder invloed bent van alcohol, drugs of lachgas dekt onze verzekering bij een incident de ontstane schade niet. Je bent dan dus zelf verantwoordelijk voor alle materiele schade en letselschade als gevolg van het ongeluk. Wanneer je wij constateren dat er te veel gedronken is wordt de vaartocht per direct beeindigt en moet je terug lopen. Een medewerker van geen boot wel varen haalt de sloep dan op, de kosten hiervoor worden verrekend met de borg. 

Eten

Je mag eigen eten meenemen, het is alleen niet toegstaan om dit te verwarmen aan boord van de sloep.

Vragen over varen met schipper

Vindt jouw antwoord in de veelgestelde vragen, of bekijk onze algemene voorwaarden varen met schipper

  • Mag ik versiering aanbrengen op de sloep

    Dit mag, maar houdt de sloep en het water netjes dus laat je confetti-canon thuis. Gebruik geen plakband maar touwtjes om versiering te bevestigen. 

  • Mag ik eigen drankjes meenemen?

    Dat is geen probleem maar houdt wel normale hoeveelheden aan zodat de sfeer gezellig blijft. Wanneer je te veel drank meenement loop je het risico dat de vaartocht wordt ontzegt zonder de mogelijkheid op restitutie van de huur. Wanneer een of meerdere passagiers dronken zijn kunnen wij de veiligheid niet meer garanderen en zijn daarom genoodzaakt de vaartocht te beëindigen bij de eerst volgende openbare kade, je moet dus terug lopen.  

  • Mag ik eigen eten meenemen

    Je mag eigen eten en drinken meenemen, het is alleen niet toegestaan om zelf verwarmingsapparaten mee te nemen aan boord. (geen eigen BBQ of Grill dus)

  • Kan er muziek worden afgespeeld op de boot?

    Onze sloepen mogen niet voorzien zijn van een ingebouwde installatie. Je kunt een klein speakertje gebruiken voor wat deuntjes op de achtergrond. Het volume moet echter laag, zodat andere recreanten en omwonende hier geen last van hebben. Een grote speaker aan boord is helaas niet toegestaan. Vanaf de Gordel weg (Rotterdam Centrum) is het niet meer toegestaan om muziek af te spelen.

  • Wat doe je met afval?

    Om het water in Rotterdam mooi en schoon te houden gooien we nooit spullen overboord. Wanneer dit toch gebeurt kun je op een flinke preek van de schipper rekenen en beeindigen we in uiterste gevallen de vaartocht. Onze schippers hebben een vuilniszak voor het vuil.  

  • Veiligheid aan boord.

    Denk goed na voordat je iets doet, veiligheid komt altijd op de eerste plaats. Houdt handen en voeten binnenboord. Tijdens de vaartocht zijn onze schippers verantwoordelijk voor jouw veiligheid, daarom is het helaas niet mogelijk om te zwemmen tijdens de vaartocht.

  • Gezelligheid aan boord, waar ligt de grens?

    Een gezellige vaartocht met een gezellige sfeer aan boord wil iedereen natuurlijk! Daarom is ongewenst, provocerend, agressief vertoon naar andere recreanten, mede opvarende of Geen Boot Wel Varen Personeel direct een reden om jouw vaartocht te staken.

  • Hoeveel personen kunnen aan boord?

    De sloep is gecertificeerd voor maximaal 36 passagiers exclusief bemanning, wil je dat iedereen lekker kan zitten adviseren we je om de groep beperkt te houden tot 22 personen. Voor sommige arrangementen geld tevens een max van 22 personen omdat de middelste zit rij wordt gebruikt als tafel.

  • Wordt de sloep gevaren door een schipper?

    Ja, de grote sloep (10 meter) wordt altijd bestuurd door een schipper, het is niet mogelijk deze te huren zonder schipper.

  • Kan ik de vaartocht annuleren?

    Je kunt een vrijblijvende aanvraag annuleren tot deze is bevestigd. Daarna geldt tot 2 weken voor aanvang 50% van de overeengekomen huur en binnen 2 weken voor aanvang 100% van de overeengekomen huur.

Mag ik versiering aanbrengen op de sloep

Dit mag, maar houdt de sloep en het water netjes dus laat je confetti-canon thuis. Gebruik geen plakband maar touwtjes om versiering te bevestigen. 

Mag ik eigen drankjes meenemen?

Dat is geen probleem maar houdt wel normale hoeveelheden aan zodat de sfeer gezellig blijft. Wanneer je te veel drank meenement loop je het risico dat de vaartocht wordt ontzegt zonder de mogelijkheid op restitutie van de huur. Wanneer een of meerdere passagiers dronken zijn kunnen wij de veiligheid niet meer garanderen en zijn daarom genoodzaakt de vaartocht te beëindigen bij de eerst volgende openbare kade, je moet dus terug lopen.  

Mag ik eigen eten meenemen

Je mag eigen eten en drinken meenemen, het is alleen niet toegestaan om zelf verwarmingsapparaten mee te nemen aan boord. (geen eigen BBQ of Grill dus)

Kan er muziek worden afgespeeld op de boot?

Onze sloepen mogen niet voorzien zijn van een ingebouwde installatie. Je kunt een klein speakertje gebruiken voor wat deuntjes op de achtergrond. Het volume moet echter laag, zodat andere recreanten en omwonende hier geen last van hebben. Een grote speaker aan boord is helaas niet toegestaan. Vanaf de Gordel weg (Rotterdam Centrum) is het niet meer toegestaan om muziek af te spelen.

Wat doe je met afval?

Om het water in Rotterdam mooi en schoon te houden gooien we nooit spullen overboord. Wanneer dit toch gebeurt kun je op een flinke preek van de schipper rekenen en beeindigen we in uiterste gevallen de vaartocht. Onze schippers hebben een vuilniszak voor het vuil.  

Veiligheid aan boord.

Denk goed na voordat je iets doet, veiligheid komt altijd op de eerste plaats. Houdt handen en voeten binnenboord. Tijdens de vaartocht zijn onze schippers verantwoordelijk voor jouw veiligheid, daarom is het helaas niet mogelijk om te zwemmen tijdens de vaartocht.

Gezelligheid aan boord, waar ligt de grens?

Een gezellige vaartocht met een gezellige sfeer aan boord wil iedereen natuurlijk! Daarom is ongewenst, provocerend, agressief vertoon naar andere recreanten, mede opvarende of Geen Boot Wel Varen Personeel direct een reden om jouw vaartocht te staken.

Hoeveel personen kunnen aan boord?

De sloep is gecertificeerd voor maximaal 36 passagiers exclusief bemanning, wil je dat iedereen lekker kan zitten adviseren we je om de groep beperkt te houden tot 22 personen. Voor sommige arrangementen geld tevens een max van 22 personen omdat de middelste zit rij wordt gebruikt als tafel.

Wordt de sloep gevaren door een schipper?

Ja, de grote sloep (10 meter) wordt altijd bestuurd door een schipper, het is niet mogelijk deze te huren zonder schipper.

Kan ik de vaartocht annuleren?

Je kunt een vrijblijvende aanvraag annuleren tot deze is bevestigd. Daarna geldt tot 2 weken voor aanvang 50% van de overeengekomen huur en binnen 2 weken voor aanvang 100% van de overeengekomen huur.

Vragen over cadeaubonnen

Vindt jouw antwoord in de veelgestelde vragen

Hoelang blijft een cadeaubon geldig?

De cadeaubon is onbeperkt geldig, indien de bon ouder dan een jaar is kan het zijn dat de cadeau opnieuw geactiveerd moet worden, stuur hiervoor een e-mail met uw code naar info@geenbootwelvaren.nl

Kan ik cadeaubon meerdere keren gebruiken?

Het bedrag van de cadeaubon moet in 1 keer worden uitgegeven.

Kan ik met de cadeaubon ook extra’s bijbestellen?

Helaas, dit is op dit moment nog niet mogelijk.

Mag ik de cadeaubon inwisselen voor geld?

Helaas is het niet mogelijk om de waarde van de cadeaubon te laten uitbetalen.

Kan ik de bon cadeaubon doen aan iemand jonger dan 18 jaar?

Je mag de bon cadeau doen aan iedereen, echter moet de hoofdhuurder minimaal 18 jaar zijn. 

Reserveer nu Word lid! Super Deal

Schrijf je in voor onze Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van al onze Nieuwtjes en Aanbiedingen!